به گزارش صنعت ماشین،

 رویترز در ماه مه گزارش داد که شرکت خودروسازی نیسان، تعطیلی کارخانه اوپاما خود در جنوب توکیو را بررسی می‌کند. «ایوان اسپینوزا»، مدیرعامل نیسان، برنامه‌های بازسازی گسترده‌ای را با هدف بهبود اوضاع این خودروساز در حال ورشکستگی که با تعطیلی هفت کارخانه از ۱۷ کارخانه خود در سراسر جهان و کاهش حدود ۱۵ درصدی نیروی کار دست به گریبان است، در دستور کار خود قرار داده است.

روزنامه اقتصادی «نیکی» به نقل از دو منبع آگاه نوشت: اجازه دادن به شرکت تایوانی فاکسکان برای تولید خودرو‌های برقی در اوپاما می‌تواند از تعطیلی کارخانه جلوگیری کند و اثرات اصلاحات ساختاری را بر سه هزار و ۹۰۰ سرمایه انسانی این کارخانه کاهش دهد. نیسان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش نیکی مبتنی بر داده‌های منتشر شده توسط این خودروساز نیست.

طبق گزارش رویترز، میتسوبیشی موتورز که شریک کوچک نیسان است، در ماه مه، تفاهم نامه‌ای را با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فاکسکان برای عرضه یک مدل خودروی برقی توسط این شرکت تایوانی امضا کرد.

پیشتر در خبر‌ها آمده بود که فاکسکان در آستانه عقد قرارداد با شرکت خودروسازی «میتسوبیشی فوسو تراک‌اند باس» برای عرضه اتوبوس‌های برقی است و این امر را در دستور کار خود قرار داده.

طبق این گزارش، شرکت خودروسازی «میتسوبیشی فوسو» ژاپن و شرکت تراشه ساز تایوانی فاکسکان، به دنبال ایجاد یک شرکت جدید متمرکز بر اتوبوس‌های برقی هستند. روزنامه نیکی ژاپن به نقل از منبعی نزدیک به فاکسکان گزارش داد که «میتسوبیشی فوسو»، متعلق به دایملر تراک، قصد دارد اتوبوس «مدل تی» و میکرواتوبوس «مدل یو» را که هر دو توسط فاکسکان توسعه یافته‌اند، تحت برند خود بفروشد.

بر اساس گزارش رویترز، فاکسکان در جلسه‌ای که در ماه آوریل تشکیل شد، اعلام کرد که قصد دارد اتوبوس‌های «مدل تی» و «مدل یو» را در سال ۲۰۲۷ در ژاپن عرضه کند و در معرض دید قرار دهد.

source

توسط chaarcharkh.ir