به گزارش صنعت ماشین،

 «چارلز لستر»، مدیر داده‌های شرکت تحقیقاتی «روموشن» (Rho Motion)، سه‌شنبه اعلام کرد فروش خودرو‌های برقی در آمریکا در ماه میلادی گذشته، یک درصد کاهش یافت.

«چارلز لستر»، گفت: آمریکای شمالی که تحت تاثیر کاهش فروش در کانادا نیز قرار دارد، برای اولین بار از بقیه کشور‌های جهان که شامل بازار‌های نوظهور در جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی و مرکزی می‌شود، عقب مانده است.

خودروسازان جهانی با تعرفه واردات ۲۵ درصدی در آمریکا، دومین بازار بزرگ خودرو در جهان، رو‌به‌رو هستند و همین امر باعث شده بسیاری از آنها از چشم‌انداز فروش خود برای سال ۲۰۲۵ عقب‌نشینی کنند.

انتظار می‌رود در اروپا، ارائه مشوق‌هایی برای خریداران خرده‌فروشی و ناوگانی در بازار‌های کلیدی مانند آلمان و اسپانیا، در کنار افزایش عرضه خودرو‌های برقی ارزان‌قیمت، فروش خودرو‌های برقی در نیمه دوم سال میلادی جاری را افزایش دهد.

«لستر» گفت: در حالی که برخی از موفق‌ترین خودرو‌های برقی در بخش خودرو‌های کوچک، توسط خودروسازان اروپایی مانند فولکس‌واگن و رنو تولید می‌شوند، خودرو‌های برقی برند‌های چینی از جمله بی‌وای‌دی، سهم بازار را در این منطقه از آن خود کرده‌اند و باعث رشد در بازار‌های نوظهور شده‌اند.

داده‌های «رو موشن» نشان می‌دهد که فروش جهانی خودرو‌های تمام برقی و پلاگین هیبریدی در ژوئن، به ۱.۸ میلیون دستگاه افزایش یافته است.

طبق گزارش رویترز، فروش در چین نسبت به ژوئن سال میلادی گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافته و به ۱.۱۱ میلیون دستگاه خودرو رسیده است. فروش در اروپا با ۲۳ درصد افزایش، به حدود ۳۹۰ هزار دستگاه رسید، در حالی که فروش در آمریکای شمالی با ۹ درصد کاهش، به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسید. فروش در سایر نقاط جهان، با ۴۳ درصد افزایش، به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسید.

source

توسط chaarcharkh.ir