Wp Header Logo 258.png

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شده داریم و ۵۶۰ هزار واحد نیز تحویل داده شده است.

وی در خصوص تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی گفت: در دولت سیزدهم ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها تامین شد و این جدای از زمین‌های شهرک‌ها و روستایی است. این در حالی است که تمام مسکن مهری که ساخته شده بود ۵۹۰ هزار واحد بود و حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شده بود.

مالکی گفت: در این مدت ۷۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی مورد تعرض زمین‌خواران قرار گرفت که با هوشیاری بخش‌های حفاظتی ۶۹۰۰ هکتار از آن به دولت بازگردانده شد و مابقی در طی مراحل قضایی است.

وی افزود: ۳۵۰۰ هکتار از اراضی که در اختیار نهاد‌ها و مردم برای ساخت قرار گرفته بود و در مدت تعیین شده ساخت و سازی روی آن انجام نشده باز پس گرفته شد.

مالکی با اشاره به تامین ۱۵۳ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی که در دولت قبل شروع شده بود بر اساس گزارش دیوان محاسبات ۷ درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: ماهیت سازمان ملی زمین و مسکن مولد سازی است و در این مدت ۱۵۷۰ پروژه تامین شده است و برنامه مولدسازی ما در سال جاری ۹۸ هزار میلیارد تومان بود و سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان ملی زمین و مسکن مولد شد.

وی افزود: از ۶۰ شهرک در دست ساخت، ۱۹ شهرک در دست طراحی و ۱۱ شهرک در استان‌های قم، یزد، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و استان‌های دیگر در دست اجراست.

source

توسط chaarcharkh.ir