رئیس اتاق تعاون ایران گفت: بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور حدود ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد و به بستری برای بازاریابی، معرفی توانمندی‌ها و توسعه صادرات محصولات ساختمانی کشور تبدیل شده است.

نمایشگاه صنعت ساختمان؛ فرصتی برای بازاریابی و توسعه صادرات مصالح ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و معرفی توانمندی‌های تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی هستند. امسال نیز نمایشگاه صنعت ساختمان با همین هدف برگزار شد و خوشبختانه با استقبال گسترده تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان مواجه بودیم.

به گفته وی، بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و چند شرکت خارجی در این رویداد حضور دارند و نمایشگاه توانسته توجه سازندگان، مهندسان و اقشار مرتبط با صنعت ساختمان را به خود جلب کند.

عبدالهی با اشاره به نقش اتاق تعاون در حمایت از صنایع کوچک افزود:بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، بنگاه‌های کوچک هستند که برای تأمین نیازها و حضور در بازارهای بین‌المللی با مشکلاتی مواجه‌اند. در همین راستا، اتاق تعاون ایران تشکیل شرکت‌های تعاونی تأمین نیاز را در دستور کار دارد تا مواد اولیه این واحدها را تأمین کرده و زمینه دسترسی آن‌ها به بازارهای جهانی را فراهم سازد.

وی همچنین تأکید کرد: برای کاهش هزینه‌های بازاریابی و تسهیل صادرات محصولات ساختمانی، شرکت‌های تعاونی توسعه صادرات ایجاد شده‌اند تا به صورت تخصصی وظیفه بازاریابی و صادرات محصولات تولیدکنندگان داخلی را بر عهده بگیرند. این اقدام می‌تواند به افزایش رقابت‌پذیری و رشد صادرات صنعت ساختمان کشور کمک کند.

source

توسط chaarcharkh.ir