وقتی مدیران بانک در خواب زمستانی به سر می برند ؛
صنعت ماشین: یکی از راه های ایجاد تبلیغ هایی خلاق الگو برداری از دیگر تبلیغ های خلاقانه می باشد، اما متاسفانه برخی از سازمان ها بجای الگوبرداری کپی برداری می کنند. مانند کپی برداری ناشیانه بانک تجارت!!
یکی از راه های ایجاد تبلیغ هایی خلاق الگو برداری از دیگر تبلیغ های خلاقانه می باشد، اما متاسفانه برخی از سازمان ها بجای الگوبرداری کپی برداری می کنند. مانند کپی برداری ناشیانه بانک تجارت!!
این طرح زیبا برای وکالتی کردن حساب در بانک تجارت تهیه شده است. از اینکه کدام آژانس تبلیغاتی این طرح را به بانک پیشنهاد داده و اجرا کرده، اطلاع درستی نداریم. نکته جالب این است که در سال 1390 یعنی 13 سال پیش خودروسازی ولوو برای معرفی مدل V40 از این طرح استفاده کرده بود که کافیست عبارت volvo v40 teaser را سرچ کنید تا دقیقا همین تصویر را ببینید.
اینکه یک شرکت تبلیغاتی توانسته با رنگ کردن تصویر رسمی شرکت ولوو، از بانک تجارت درآمدزایی کند، مشکلیست که به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین کپی رایت شاهد آن هستیم. اگر هم بانک تجارت راسا نسبت به استفاده از تصویر رسمی ولوو اقدام کرده و شرکتی در کار نبوده، باز هم اینکه یک بانک به جای استفاده از طرح و تصویر خود و ابتکار عمل در طراحی، دقیقا همان تصویر مربوط به خودروساز را کپی کرده و استفاده کند و مردم را ندیده فرض کند، پسندیده نیست.
ضمن اینکه این روزها هوش مصنوعی بیش از پیش به کمک طراحان آمده و با خلق تصاویر یکتا و خاص از تکراری شدن طرحها جلوگیری میکند، که پیشنهاد میکنیم بانک تجارت کمی با هوش مصنوعی آشنا شود؛ بلکه مورد پسندشان واقع شود!
source