همان‌طور که می‌دانید کشور ما تحریم است؛ به همین دلیل برای خرید از سایت‌ها خارجی و رزرو بلیت هواپیما و هتل، نیاز به حساب‌های بین‌المللی داریم. خیلی از افراد از حساب‌های پی پال و پرفکت مانی برای این کار استفاده می‌کنند، اما به علت همین تحریم‌ها، داشتن حساب پی‌ پال با ضوابط و محدودیت‌های زیادی همراه است. همچنین به دلیل عدم احراز هویت، خطر لیمیت شدن حساب پی پال کاربران ایرانی بسیار زیاد است. به همین علت بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که حساب پی پال خود را به پرفکت مانی تبدیل کنند. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که بهترین راه برای تبدیل پی‌ پال به پرفکت مانی چیست؟ در این مطلب از پلازا به آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی می‌پردازیم و روش‌ها، محدودیت‌ها، کارمزد و نکات مهم آن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید :
آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی
آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی

انتقال پول از حساب پی پال به پرفکت مانی و بالعکس

چنانچه به هر علتی نمی‌خواهید پول موجود در حساب خود را به ارز تبدیل کنید و قصد دارید موجودی حسابتان را به پرفکت مانی انتقال دهید، با ما همراه باشید تا به شما نحوه تبدیل پی پال به پرفکت مانی و بالعکس را آموزش دهیم. اما پیش از آن لازم است اندکی با نکات مهمی در مورد سیستم‌های پرداخت ارزی پی پال و پرفکت مانی آشنا شوید تا بتوانید در مواقع نیاز، بهترین تصمیم را برای تبدیل پول خود بگیرید. توجه به این نکته ضروری است که هم پی پال و هم پرفکت مانی مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه برای شما هستند. اما انتخاب میان این دو، بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد.

نکات مهم در مورد پی پال و پرفکت مانی

پی پال و پرفکت مانی، هر دو سیستم‌های پرداخت ارزی هستند که هر کدام نکات مخصوص به خود را دارند که باید بدانید. در این بخش چند نکته مهم در مورد پی پال و پرفکت مانی را برایتان شرح می‌دهیم:

نکات مربوط به پی پال

  1. برای استفاده از PayPal، باید اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره‌ تلفن و جزئیات کارت اعتباری خود را ارائه دهید.
  2. شما با استفاده از پی پال می‌توانید برای دوستان خود در سراسر جهان پول ارسال با از آن‌ها پول دریافت کنید.
  3. شما نمی‌توانید حساب پی پال خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری ارزی یا شرکت‌ها واسطه فعال در ایران شارژ کنید.
  4. کارت‌های مجازی فقط برای ایجاد و تأیید حساب پی پال قابل‌استفاده هستند و نمی‌توان از آنها برای دریافت پول استفاده کرد.
  5. به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران، امکان افتتاح حساب پی پال از ایران وجود ندارد، به همین دلیل امکان مسدودشدن حساب شما زیاد است.

نکات مربوط به پرفکت مانی

  1. PerfectMoney یک سیستم پرداخت دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های آنلاین را با ارزهای مختلف انجام دهید.
  2. پرفکت مانی به‌اندازه پی پال معتبر نیست، اما همچنان یک گزینه محبوب در ایران است.
  3. می‌توانید حساب پرفکت مانی خود را با استفاده از روش‌های گوناگونی، از جمله ارزهای مختلف از جمله دلار، یورو، ارز دیجیتال بیت‌کوین و طلا شارژ کنید.
  4. پرفکت مانی مشمول تحریم‌های مالی مشابه پی پال نیست، بنابراین گزینه قابل‌دسترس‌تری برای ایرانیان است.
  5. درصورتی‌که حساب پرفکت مانی خود را وریفای کنید، کارمزد کمی به شما تعلق خواهد گرفت.
همچنین بخوانید :

اقدامات لازم جهت تبدیل پی پال به پرفکت مانی

برای تبدیل پی پال به پرفکت مانی یا بالعکس، روش‌های مختلفی وجود دارد، در ادامه برخی از رایج ترین روش های تبدیل پی پال به پرفکت مانی در ایران را معرفی می کنیم:

  1. استفاده از خدمات صرافی‌های تأیید شده: برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال، خدماتی را برای تبدیل پول از پی پال به پرفکت مانی ارائه می‌دهند. برای استفاده از این خدمات، باید ابتدا در صرافی موردنظر حساب کاربری ایجاد کرده و سپس با دنبال‌کردن راهنمایی‌های صرافی، اقدام به تبدیل پول کنید.
  2. استفاده از خدمات تبدیل ارز: برخی از سایت‌های تبدیل ارز، خدماتی را برای تبدیل پول از حساب پی پال به‌حساب پرفکت مانی ارائه می‌دهند. برای استفاده از این خدمات، باید ابتدا در سایت موردنظر حساب کاربری ایجاد کرده و سپس با دنبال‌کردن راهنمایی‌های سایت، اقدام به تبدیل پول کنید.
  3. استفاده از کارت‌های اعتباری: کارت‌های پرداخت، امکان تبدیل پول از پی پال به پرفکت مانی و بالعکس را دارند. برای استفاده از این روش، باید ابتدا کارت پرداخت موردنظر را خریداری کنید، سپس وجه مورد نظر را به آن انتقال دهید و سپس پول درون کارت را به حساب مورد نظر خود واریز کنید.

اقدامات لازم جهت انتقال پول از پرفکت مانی به پی پال

جهت انتقال پول از پرفکت مانی به پی پال، می‌توانید از سایت‌هایی مانند آلما اکس، سفیر پیمنت، پی‌ام ایکس چنج و برتر پرداخت استفاده کنید. در این سایت‌ها، با واردکردن اطلاعات حساب پرفکت مانی و پی پال خود، می‌توانید به‌راحتی مبلغ مورد نظر خود را تبدیل کنید. باید توجه داشت که مقدار کارمزد و نرخ تبدیل ممکن است در سایت‌ها و خدمات مختلف متفاوت باشد و باید قبل از انجام تبدیل، مقایسه قیمت‌ها را انجام داده و از سایت‌ها و خدمات قابل‌اعتماد و معتبر استفاده کرد.

انواع روش‌های تبدیل پی پال به پرفکت مانی

در بخش قبلی انواع اقدامات برای انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی را معرفی کردیم. به دلیل اینکه روش مستقیمی برای تبدیل پی پال به پرفکت مانی وجود ندارد، شما باید از روش‌های نام‌برده استفاده کنید. در ادامه هریک از این روش‌ها را به‌صورت جداگانه شرح می‌دهیم.

روش اول: استفاده از خدمات صرافی‌ها

برای انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی، هیچ روش مستقیمی وجود ندارد؛ به همین دلیل باید از صرافی‌‌هایی آنلاین معتبری مانند اکسچنج 98، سفیر پیمنت، نوین پرداخت و… استفاده کرد. شما با مراجعه به این صرافی‌ها، ارز موجود در حساب پی ‌پال خود را نقد کرده و به‌حساب پرفکت مانی خود واریز خواهید کرد.

روش دوم: استفاده از خدمات تبدیل ارز

خدمات تبدیل ارز به معنای تبدیل پول از یک ارز به ارز دیگر است. در اینجا، خدمات تبدیل ارز برای حساب انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی به معنای تبدیل پول از حساب پی پال به پرفکت مانی است. برای انجام این کار، نیاز است که از سرویس‌های آنلاین تبدیل ارز و صرافی‌های آنلاین استفاده کنید. در این روش، شما باید ابتدا دلار پی پال را به ریال تبدیل کنید و سپس ریال را به ارز موردنظرتان جهت واریز به‌حساب پرفکت مانی تبدیل کنید.

روش سوم: کارت های اعتباری بین المللی

یکی دیگر از بهترین روش ها برای انتقال اعتبار و تبدیل پی پال به پرفکت مانی استفاده از کارت های اعتباری بین المللی است. درصورتی‌که کارت اعتباری ندارید، می‌توانید آن‌ها را از شرکت‌های فعال در این حوزه خریداری کنید.

آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی
آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی

محدودیت‌های انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی و بالعکس

باتوجه‌به مطالب قبل، محدودیت‌های انتقال پول مستقیم از پی پال به پرفکت مانی و بالعکس وجود دارد. بااین‌حال، روش‌هایی که در بخش‌های قبل شرح دادیم، ممکن است محدودیت هایی را برای ایرانیان به همراه داشته باشد. از جمله این مشکلات و محدودیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود کارمزد برای تبدیل پول
  2. محدودیت‌های مربوط به حداقل و حداکثر مبالغ قابل‌تبدیل
  3. نیاز به اطلاعات هویتی بیشتر برای تبدیل مبالغ بیشتر در پی پال
  4. محدودیت‌های مربوط به تعداد تراکنش‌های مجاز در یک بازه زمانی مشخص
  5. محدودیت‌های مربوط به کشورهایی که از آنها پول ارسال می‌شود

به‌طورکلی، برای انجام تبدیل پول بین پی پال و پرفکت مانی، باید با محدودیت‌های مربوطه آشنا باشید و از روش‌های مطمئن و قابل‌اعتماد استفاده کنید.

کارمزد انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی

کارمزد انتقال پول از پی پال به مقاصد مختلف، متفاوت بوده و به عوامل مختلفی مانند مبلغ انتقال، نوع حساب پی پال، نوع ارز و مقصد انتقال بستگی دارد. در آمریکا، برای انتقال وجه باید 2.9 درصد از مبلغ کل به‌ علاوه 30 سنت کارمزد پرداخت شود. در حالی که در سایر کشورها، کارمزد پی پال برای هر تراکنش متفاوت است و به‌ صورت درصدی از مبلغ انتقال محاسبه می‌شود. برای مثال، در ایران، کارمزد پی پال برای انتقال پول در داخل مرز، ۵ درصد از مبلغ انتقال با حداقل ۰٫۹۹ دلار و حداکثر ۴٫۹۹ دلار است. همچنین، برای انتقال پول به دیگر حساب‌ها، می‌توانید از موجود حساب پی پال خود به‌حساب بانکی انتقال داده و یا از کردیت کار و یا اعتبار حساب پی پال استفاده کنید.

کارمزد انتقال پول از پرفکت مانی به مقصد دیگری، بسته به نوع روشی که برای انتقال پول انتخاب می‌کنید، متفاوت است. در زمان واریز پول به‌ حساب پرفکت مانی، هیچ کارمزدی از کاربر دریافت نمی‌شود. در حین واردکردن کد ووچر پرفکت مانی نیز مبلغی از ووچر کسر نمی‌شود. کارمزد پرفکت مانی در زمان برداشت پول به‌حساب بانکی، بسته به نوع حساب بانکی و مبلغ برداشت، متفاوت است. برای برداشت از حساب پرفکت مانی به‌حساب بانکی، کارمزد ۱٪ از مبلغ برداشت دریافت می‌شود و حداقل مبلغ برداشت ۱ دلار است. برای برداشت از حساب پرفکت مانی به کیف پول دیجیتال، کارمزد ۲٪ از مبلغ برداشت دریافت می‌شود و حداقل مبلغ برداشت ۱ دلار است. درصورتی‌که برای انتقال پول از پرفکت مانی به بیت‌کوین، پول را به بیت‌کوین تبدیل کنید و سپس آن را به کیف پول خود انتقال دهید، کارمزد به ۰.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتقال ارز بدون کارمزد از پی پال به پرفکت مانی

  • برای انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی بدون کارمزد، باید از روش غیرمستقیم استفاده کنید زیرا هیچ راه مستقیمی برای انجام این کار وجود ندارد. یکی از راه ها این است که دلارهای پی پال خود را به ریال ایرانی تبدیل کنید و سپس دلار پرفکت مانی را با ریالی که در حساب پرفکت مانی خود دارید خریداری کنید.
  • دلارهای موجود در پی پال خود را با استفاده از صرافی مطمئن به ریال تبدیل کنید.
  • ریال را به‌حساب پرفکت مانی خود انتقال دهید.
  • برای خرید دلار پرفکت مانی از ریال موجود در حساب پرفکت مانی خود استفاده کنید.

توجه به این نکته مهم است که ممکن است هزینه‌هایی دررابطه‌با سرویس صرافی که برای تبدیل دلار پی پال خود به ریال استفاده می‌کنید، و با سرویس صرافی پرفکت مانی برای خرید دلار پرفکت مانی استفاده کنید.

همچنین بخوانید :

نکات مهم در انتقال پول از پی پال

چند نکته مهم وجود دارد که هنگام انتقال پول از طریق PayPal باید در نظر داشته باشید:

  • هنگام ایجاد یک حساب PayPal، می‌توانید بین سه نوع حساب شخصی، تجاری و Premier1 یک که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد را انتخاب کنید.
  • مراقب ایمیل‌های فیشینگ یا سایر کلاهبرداری‌هایی باشید که ممکن است شما را فریب دهند و اطلاعات حساب PayPal خود را در اختیار شما قرار دهند.
  • همیشه آدرس حساب شخصی را که برایش پول می‌فرستید به‌دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست است.
  • برای امنیت بیشتر، حساب PayPal خود را به کارت اعتباری پیوند دهید.
  • مانده‌حساب و تراکنش‌های خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید همه چیز دقیق است.
انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی
در انتقال وجه از پی پال به پرفکت مانی باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید.

نکات مهم هنگام انتقال پول از پرفکت مانی

پرفکت مانی دو روش برای انتقال پول ارائه می‌دهد: ایجاد کوپن یا انتقال از حساب به‌حساب! هنگام انتقال پول از پرفکت مانی، نکات مهمی وجود دارد که باید بدانید:

  • هنگام انتقال از حسابی به‌حساب دیگر، باید شماره حساب گیرنده و مبلغی را که می‌خواهید انتقال دهید وارد کنید. همچنین اطلاعات مربوط به انتقال، مانند نام گیرنده و هزینه انتقال را مشاهده خواهید کرد.
  • هزینه انتقال پرفکت مانی معمولاً 1.99٪ است، اما اگر احرازهویت کنید، می‌توانید کارمزد کمتری 0.5٪ بپردازید.
  • برای برداشت پول از پرفکت مانی می‌توانید در منوی حساب خود بر روی “برداشت” کلیک کنید و حسابی را که می‌خواهید برداشت کنید را وارد کنید.
  • پرفکت مانی انواع مختلفی از حساب ها را با کارمزدهای متفاوت ارائه می‌دهد. هرچه رتبه حساب شما بالاتر باشد، هزینه هایی که پرداخت می کنید کمتر می شود.

سؤالات متداول

آیا امکان انتقال مستقیم پول از پی پال به پرفکت مانی وجود دارد؟

خیر، امکان انتقال مستقیم پول از پی پال به پرفکت مانی وجود ندارد و برای تبدیل پول از پی پال به پرفکت مانی، باید از روش غیرمستقیم که در بالا شرح دادیم، استفاده کرد.

آیا تبدیل پی پال به پرفکت مانی با کارت‌های اعتباری ارزی امکان‌پذیر است؟

بله، می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری خود مانند ویزاکارت، مسترکارت یا کارت‌های اعتباری دیگر، پول را به‌حساب پرفکت مانی خود منتقل کنید.

روش‌های نقدکردن حساب پی پال و پرفکت مانی چیست؟

به‌طورکلی، برای نقدکردن حساب پی پال و پرفکت مانی، باید از سایت‌ها، صرافی‌ها، کارت‌های اعتباری ارزی و خدمات معتبر و قابل‌اعتماد استفاده کرد و از ارائه اطلاعات حساب بانکی و شخصی خود به سایر افراد و سایت‌های ناشناس خودداری کرد.

آیا می‌توانم پرفکت مانی را به پی پال تبدیل کنم؟

بله، می‌توانید پرفکت مانی را به پی پال تبدیل کنید. برای انجام این کار، می‌توانید از سایت‌های معتبر استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از پلازا آموزش تبدیل پی پال به پرفکت مانی را شرح دادیم و نکات مربوط به آن را گفتیم. اینکه بخواهید از حساب پی پال استفاده کنید یا پرفکت مانی، یک ترجیح شخصی است، اما ما استفاده از پرفکت مانی را به دلیل عدم تحریم، بیشتر توصیه می‌کنیم. استفاده از این نوع حساب در ایران آسان‌تر است و شما با افتتاح حساب پرفکت مانی به‌آسانی می‌توانید آن را شارژ و از حساب خود برای پرداخت‌های بین‌المللی استفاده کنید. همچنین، چنانچه به دنبال کارمزد کمتر هستید، پرفکت مانی به‌صورت کلی به‌ازای هر تراکنش ۰٫۵ درصد از ارزش معامله را به‌عنوان کارمزد در نظر می‌گیرد. از نظر ما بهترین راه برای انتقال پول از پی پال به پرفکت مانی یا پرفکت مانی به پی پال، استفاده از کارت‌های اعتباری ارزی است. شما می‌توانید این کارت‌ها را از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تهیه کنید.

source

By