به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میلاد عرفان‌پور، شاعر و ترانه‌سرای موسیقی پاپ که تجربه همکاری با خواننده‌هایی چون علیرضا افتخاری، محمد معتمدی، غلامرضا صنعتگر، نیما مسیحا، اشکان کمانگری و حجت اشرف‌زاده را در کارنامه دارد و از سال 1397 نیز به عنوان مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری مشغول به کار است، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره احسان یاسین، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای جوان کشورمان نکاتی را بیان کرد.

عرفان‌پور گفت: احسان یاسین در زمانه‌ای که عمده موسیقی‌های پاپ از فخامت و سلامت لازم تهی و کم‌مایه شده‌اند، هنرمندی جوان، جدی و البته پرکاری است که ظرفیت دارد تا نمونه‌ی خوبی از هنر مطلوب و متعالی در حوزه موسیقی ایرانی و حتی بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: احسان یاسین، پیش از اینکه موسیقی برای او اصل باشد، مسیر و هدفی که در فرآیند فعالیت هنری خود در نظر دارد و برای خود مشخص کرده است و بارها در برنامه «عصر جدید» بیان کرده، برایش معیار و اصل است و از این جهت متفاوت شده و توانسته مخاطب خود را پیدا کند.

عرفان‌پور با تاکید بر فضای محتوایی آثار یاسین، گفت: اگر این خواننده جوان مانند دیگر خواننده‌ها در روند محتوایی خود به سمت کلیشه‌ها و موضوعات دم‌دستی عاشقانه می‌رفت، شاید احسان یاسین روزگار ما نبود، اما یاسین توانسته با صدای خوش رنگ، تلاش و تاکیدی که روی کار خودش دارد، در این سن کم، جایگاه اجتماعی و هنری خود را تثبیت کند و راه آثار خود را به لیست قطعات موسیقیِ مخاطبان باز کند و من مسیر روشنی برای او متصور هستم، اگر درگیر حواشی و کلیشه‌‌ها نشود.

شاعر مجموعه «جشن فراموشی‌ها» در پایان تاکید کرد: حس می‌کنم احسان یاسین باید مسیر و تشخص خود را حفظ کند و درگیر پراکندگی در این مسیر هنری نشود. به عنوان یک شاعر که آخرین آثار او را هم شنیده‌ام، باید این خواننده جوان را برای هر چه متمایز شدن خود و آثارش، به توجه بیشتر به ادبیات و استفاده از اشعار و ترانه‌های استاندارد و استخوان‌دار راهنمایی کنم.

احسان یاسین، خواننده جوانی است که از سال 1395 فعالیت موسیقی را با اجرای قطعه‌های چند زبانه آغاز کرده و عموم قطعه‌های او به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است و مضامین آثار او بیشتر به مسائل عرفانی، الهی و عاشقانه می‌پردازد.

یاسین تاکنون بالغ بر 20 قطعه رسمی و یک آلبوم که شامل 8 قطعه است، منتشر کرده و در فصل آخر برنامه استعدادیابی «عصر جدید» هم با 3 میلیون و 89 هزار و 798 رای، به عنوان نفر ششم شناخته شد.

این خواننده اولین کنسرت خود را در فروردین 1402 به مدت سه شب روی صحنه تالار وحدت برد.

انتهای پیام/

source

By