Wp Header Logo 48.png

روز گذشته و همزمان با آغاز به کار موتورشو ژنو ۲۰۲۴، مراسم معرفی خودرو سال اروپا در سال ۲۰۲۴ برگزار شد. طی این مراسم، از بین ۷ کاندیدای نهایی، نسل جدید رنو Scénic E-Tech بالاتر از ب‌ام‌و سری ۵ و پژو ۳۰۰۸ به عنوان خودرو سال اروپا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد تا این عنوان، برای هفتمین بار به یکی از محصولات رنو برسد.

به گزارش خودرودیلی، نسل جدید رنو سِنیک که بعد از ۲۶ سال تولید و عرضه به عنوان یکی از محبوب‌ترین MPV (مینی‌ون) های خانوادگی بازار اروپا، به یک SUV کامپکت تمام-الکتریکی تغییر ماهیت داده، در مجموع ۳۲۹ امتیاز از ۵۸ داور جایزه خودرو سال (COTY) دریافت کرد و پس از آن، ب‌ام‌و سری ۵ با ۳۰۸ امتیاز، پژو ۳۰۰۸ با ۱۹۷ امتیاز، کیا EV9 با ۱۹۰ امتیاز، ولوو EX30 با ۱۶۸ امتیاز، بی‌وای‌دی Seal با ۱۳۱ امتیاز و تویوتا C-HR با ۱۲۷ امتیاز در جایگاه های دوم تا هفتم جایزه خودرو سال اروپا برای سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند.

عنوان خودرو سال ۲۰۲۴ اروپا به رنو سنیک رسید؛ مینی‌ون محبوبی که شاسی‌بلند شد!

نکته جالب‌توجه در مورد نسخه ۲۰۲۴ جایزه خودرو سال اروپا این است که چهار خودرو از هفت کاندیدای نهایی، خودروهای تمام-الکتریکی هستند و سه کاندیدای دیگر نیز در کنار مدل متکی بر سوخت فسیلی، یا مدل تمام-الکتریکی دارند، و یا مدل پلاگین-هایبرید. جایزه خودرو سال (COTY) اروپا که امسال، به عنوان اولین رویداد موتورشو ژنو ۲۰۲۴ برگزار شد، دارای ۵۸ داور است که نماینده ۲۲ کشور اروپایی هستند.

خودرو سال ۲۰۲۴ اروپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که اشاره شد، رنو در حالی اواخر تابستان امسال نسل پنجم سنیک (Scenic) را بصورت رسمی در IAA Mobility Motor Show مونیخ رونمایی کرد که این نام بسیار آشنا و محبوب در بازار مینی‌ون های خانوادگی، دیگر به یک کراس‌اوور تمام-الکتریکی تغییر ماهیت داده. در واقع این نام که یکی از اولین نام‌ها در بازار مینی‌ون های کوچک خانوادگی به حساب می‌آمد و همواره از خودروهای پیشرو در این بخش از بازار خودرو اروپا بود، در نسل جدید با ژست پرهیبت‌تر و جذاب‌تر کراس‌اوور ها به بازار آمده تا نظر خریدارانی که به سمت کراس‌اوور ها و خودروهای به اصطلاح شاسی‌بلند تغییر ذائقه داده‌اند را دوباره به خود جلب کند.

2024 Renault Scénic E-Tech COTY Car Of The Year

نسل جدید رنو سنیک در ظاهر بسیار شبیه است به SUV کوپه جدیدی که این خودروساز فرانسوی با نام رافال به تولیدات خود اضافه کرده، البته با یک سری تغییرات همچون شبکه پارامتریک جلوپنجره که اشاره به تمام-الکتریکی بودن این خودرو دارند. این خودرو با طول بدنه ۴.۴۷۰ میلیمتری و فاصله ۲.۷۸۵ میلیمتری بین دو محور، کمی بزرگتر از کراس‌اوور الکتریکی Megane E-Tech است و با توجه به این که تنها در پیکربندی پنج نفره قابل عرضه خواهد بود، فضای بسیار خوبی را هم برای سرنشینان و هم برای بار و اقلام همراه آنها ارائه می‌دهد. برای مثال، فضای بار این خودرو ۵۴۵ لیتر اعلام شده که در صورت خواباندن ردیف عقب صندلی‌ها، این عدد به ۱.۶۷۰ لیتر می‌رسد.

رنو سنیک ۲۰۲۴، دوستدار محیط زیست

در کنار این ماهیت کاربردی نسل جدید سنیک، بد نیست بدانید رنو این خودرو را خودرویی دوستدار محیط زیست می‌داند و این ویژگی، تنها به پیشرانه پاک آن اشاره ندارد، بلکه نزدیک به ۲۴درصد از مواد به‌کار رفته در ساخت و پرداخت کابین نیز از مواد بازیافتی هستند. در ضمن، ۹۰درصد از جرم خودرو، شامل پکیج باتری‌ها، قابل بازیافت اعلام شده است! در نتیجه، تعجب نخواهید کرد اگر بگوییم دیگر خبری از استفاده از چرم در کابین نیست و در عوض، از مواد بازیافتی و دوستدار محیط زیست استفاده شده. بد نیست بدانید رنو قرار است تا ۲۰۴۰ در اروپا و تا ۲۰۵۰ در دیگر بازارهای جهانی به برندی فاقد آلایندگی پایه کربن تبدیل شود.

2024 Renault Scénic E-Tech COTY Car Of The Year

در فضای داخلی رنو سنیک ۲۰۲۴، داشبوردی که برگرفته از Megane E-Tech است، جلب نظر می‌کند، با یک نمایشگر ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان. در این خودرو روی هم رفته ۳۰ سیستم همیار رانندگی موسوم به ADAS به کار رفته و چهار حالت اختصاصی نیز برای رانندگی قابل انتخاب است. سقف شیشه ای پانورامیک با فناوری AmpliSky هم که با فشردن یک دکمه، مات می‌شود، در کنار کمک به کاهش هرچه بیشتر وزن تمام شده خودرو، به افزایش فضای سر (ارتفاع مفید فضای داخلی) نیز کمک کرده زیرا دیگر نیازی به کاور داخلی سقف شیشه‌ای نیست.

پیشرانه و ویژگی‌های فنی

ساختار و معماری Renault Scenic E-Tech مشابه نمونه به‌کار رفته در Megane E-Tech و نیسان آریا بوده، در آغاز عرضه قرار است مجموعه محرکه ای در دو سطح قدرت برای این کراس‌اوور الکتریکی قابل سفارش باشد؛ یکی ۱۶۸ اسبی با ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور و پکیج باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعت که بُرد پیمایش ۴۱۸ کیلومتری با هر بار شارژ کامل به خودرو می‌دهد و دیگری، ۲۱۵ اسبی با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور و پکیج باتری‌های ۸۷ کیلووات ساعت که با هر بار شارژ کامل، پیمایش مسافتی بالغ بر ۶۱۰ کیلومتر را امکان‌پذیر می‌سازد.

عنوان خودرو سال ۲۰۲۴ اروپا به رنو سنیک رسید؛ مینی‌ون محبوبی که شاسی‌بلند شد!

نسل جدید رنو سنیک که عرضه اش به تازگی در بازار های اروپایی آغاز شده، در سایت Douai فرانسه که بخشی از سایت های موسوم به ElectriCity گروه رنو است، تولید می‌شود.

عنوان خودرو سال ۲۰۲۴ اروپا به رنو سنیک رسید؛ مینی‌ون محبوبی که شاسی‌بلند شد!

انتهای پیام

source