Wp Header Logo 47.png

مهرداد خسروی، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت از تولید حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۱۴۰۲ خبر داد. به گفته خسروی، از این تعداد تولیدی در یازده ماه نخست امسال، حدود یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه سهم خودروی سواری بوده که در مقایسه با تولید ۹۸۰ هزار دستگاهی خودروهای سواری در مدت مشابه سال گشته، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خودرودیلی، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت با اشاره به این موضوع و در ارائه توضیحات بیشتر، افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد رشد داشته، همچنین حدود ۳۴ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) با رشد ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید شده است.

خسروی ادامه داد: در یازده ماهه امسال، بخش خصوصی با تولید حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو، سهم ۲۳ درصدی در میان خودروسازان کشور داشته که نشان می‌دهد در مقایسه با آمار ۱۷۳ هزار دستگاه خودرو تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، این بخش رشد حدود ۶۱ درصدی را در تولید خودرو ثبت کرده است.

وی همچنین گفت: دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور در طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود، یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه‌های اجرا شده، مدیریت شده است بطوریکه در تولید داخل، امسال هم مانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.

انتهای پیام

source