Wp Header Logo 46.png

امروز قرار است نسل جدید رنو۵ بصورت رسمی در موتورشو ژنو ۲۰۲۴ رونمایی شود اما از آنجایی که تعدادی از تصاویر رسمی این خودرو، بصورت ناخواسته در برخی سایت ها، منتشر شده، می‌توانیم زودتر از موعد این برداشت امروزی از نوستالژیک‌ترین رنو برای ما ایرانی‌ها را ببینیم.

به گزارش خودرودیلی، در نسل جدید، رنو۵ هم از نظر ابعاد، به مراتب بزرگتر از آن چیزی است که ما از رنو ۵ کلاسیک سراغ داشتیم، و هم از نظر تکنولوژی، دنیایی کاملا متفاوت دارد. اما با این حال، طراحان رنو سعی داشته اند هم در فرم کلی بدنه، و هم در یک سری جزئیات ظاهری و داخلی، روح رنو ۵ دهه ۱۹۷۰ میلادی را در آن بدمند. و باید گفت به خوبی از پس انجام این کار، برآمده اند.

The All-New 2025 Renault 5 EV

رنو۵ جدید خودرویی در رده هاچبک های ساب‌کامپکت (B-Segment) به حساب می‌آید و طول بدنه ۳.۹۲ متری دارد. این خودرو اولین محصولی است که برپایه ساختار و معماری جدید AmpR Small که پیش‌تر با عنوان CMF-BEV شناخته میشد، توسعه می‌یابد و دارای فنربندی عقب چنداتصالی است. پشتیبان موتور الکتریکی آن نیز دو گزینه باتری خواهد بود که یکی، ۴۰ کیلووات ساعت است و دیگری، ۵۲ کیلووات ساعت. با پکیج باتری‌های بزرگتر، نسل جدید رنو ۵ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، بپیماید که عدد خوبی برای یک خودرو کوچک شهری است.

بد نیست بدانید نسل جدید رنو ۵ قرار است با تکنولوژی V2G (خودرو به شبکه برق) عرضه شود و این، یعنی می‌تواند انرژی خود را به شبکه برق شهری، بفروشد و یا از آن به عنوان منبع برق خانگی در مواقع نیاز استفاده شود. رنو گفته که شروع قیمت نسل جدید Renault 5 از حدود ۲۵ هزار یورو خواهد بود و این، یعنی رقبای متعددی نظیر پژو e-208، فولکس‌واگن ID.2 و سیتروئن e-C3 را پیش روی خود خواهد دید.

The All-New 2025 Renault 5 EV

موتورشو ژنو ۲۰۲۴ از امروز، ۲۶ فوریه آغاز به کار می‌کند؛ روز اول مخصوص رسانه‌هاست، و روز دوم، مخصوص میهمانان ویژه. از روز ۲۸ فوریه تا ۳ مارس نیز بازدید عموم از این رویداد نمایشگاهی بزرگ صنعت خودرو دنیا، آزاد خواهد بود.

انتهای پیام

source