Wp Header Logo 48.png

دقیقا یک سال پیش، پولستار، برند تکنولوژی-محور ولوو، از خودرویی جدید با نام Polstar 4 در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای رونمایی کرد که ویژگی‌های جالب‌توجهی برای بازار خودروهای الکتریکی دارد؛ یکی از این ویژگی‌ها، عدم بهره‌مندی از شیشه عقب است. یعنی به جای این که در قسمت عقب خودرو، شاهد شیشه عقب باشیم، درب قسمت بار تا زیر بال انتهای سقف که خود از نوع شیشه فتوکرومیک است، پیش‌رفته!

معرفی Polstar 4 شرکت ولوو؛ این ماشین، شیشه عقب ندارد!

در نتیجه، خبری از آینه دید عقب مرسوم هم نیست و در محل آن، یک نمایشگر با وضوح بالا تعبیه شده که از طریق یک دوربین جانمایی شده در انتهای سقف، تصویر پشت خودرو را به نمایش می‌گذارد. پولستار می‌گوید این رویکرد را برای ارتقاء ایمنی، مخصوصا در هنگام شب اتخاذ کرده. حتی این قابلیت برای آینه وسط جدید در نظر گرفته شده که راننده بتواند با غیرفعال کردن دوربین با فشردن یک دکمه، سرنشینان عقب را در آن ببیند.

معرفی Polstar 4 شرکت ولوو؛ این ماشین، شیشه عقب ندارد!

مدیرعامل پولستار در این مورد می‌گوید حذف شیشه عقب، یک ارتقاء کاربردی بی‌نظیر است. پولستار ۴ را یک کراس‌اوور کوپه‌مانند، یا یک فست‌بک ارتفاع گرفته می‌توان قلمداد کرد که بین سدان کامپکت پولستار ۲ و کراس‌اوور بزرگتر پولستار ۳ قرار می‌گیرد. این خودرو الکتریکی، هم بصورت تک‌موتور و هم بصورت جفت‌موتور، عرضه خواهد شد. برای مجموعه باتری‌ها نیز گزینه‌های متنوعی در نظر گرفته شده.

معرفی Polstar 4 شرکت ولوو؛ این ماشین، شیشه عقب ندارد!

نمونه جفت‌موتور با ظرفیت باتری بالاتر، ۵۴۴ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه دارد و به لطف آن، به قدرتمندترین محصول برند Polstar تبدیل می‌شود. با این پیکربندی، پولستار ۴ می‌تواند در ۳.۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. نمونه تک‌موتور با ظرفیت باتری بالاتر نیز ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن‌متر گشتاور داشته، می‌تواند بیش از ۴۸۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل، بپیماید.

معرفی Polstar 4 شرکت ولوو؛ این ماشین، شیشه عقب ندارد!

لازم به ذکر است پولستار در بخش ایمنی از ۹ ایربگ، ۱۲ دوربین، یک سیستم راداری و ۱۲ سنسور فراصوت در این محصول جدید بهره گرفته. تولید این خودرو از پاییز سال گذشته در چین آغاز شده. البته در کنار چین، در بوسان کره جنوبی و همینطور آمریکا نیز تولید خواهد شد.

انتهای پیام

source