Wp Header Logo 6.png

طی روزهای گذشته، افزایش چشمگیر درآمد مدیرعامل فورد از این شرکت خودروسازی، بسیار خبرساز شده. جیم فارلی که از اواخر ۲۰۲۰ به جای جیم هَکِت به عنوان مدیرعامل فورد منصوب شد، سال ۲۰۲۳ روی هم رفته ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۳۳ دلار حقوق و مزایا از فورد دریافت کرده که در مقایسه با حقوق و مزایای دریافتی وی در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۵ میلیون دلار بیشتر می‌باشد.

به گزارش خودرودیلی، از این رقم دریافتی، ۱.۷ میلیون دلار حقوق سالانه جیم فارلی در سال ۲۰۲۳ بوده و در کنار آن، ۲۰.۳ میلیون دلار به عنوان پاداش از سهام شرکت و ۲.۴ میلیون دلار به عنوان پاداش از سود شرکت دریافت کرده است. با این حساب، در مقایسه با دریافتی ۲۱ میلیون دلاری در سال ۲۰۲۲، حقوق و مزایای مدیرعامل فورد در سال میلادی که گذشت، ۲۶ درصد افزایش یافته است. و این در حالی است که صنعت خودرو آمریکا در سال ۲۰۲۳، سخت ترین اعتصاب ها و اعتراضات کارگری را طی سال های اخیر تجربه کرده بود.

محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید اگر جیم فارلی را از حقوق‌بگیر های شرکت فورد کنار بگذارید، متوسط حقوق و مزایای دریافتی در فورد نزدیک به ۸۵ هزار دلار در سال است. و این یعنی آقای مدیرعامل، ۳۱۲ برابر متوسط حقوق و مزایا در فورد، دریافتی داشته. با این حساب، بی‌دلیل نیست که حتی صدای رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو آمریکا، موسوم به UAW نیز درآمده و این را “به زبان ساده، یک طمع سازمانی” توصیف کرده.

فورد اما در توجیه حقوق و مزایای دریافتی جیم فارلی اعلام کرده که وی در یک سال پرسود دیگر، رهبری فورد را عهده‌دار بوده و در کنار تغییر سمت و سوی فعالیت های بین‌المللی فورد، توانسته با اتحادیه های کارگری صنعت خودرو آمریکا و کانادا به توافق برسد و فاکتورهای هزینه و کیفیت را در این شرکت خودروسازی، بهبود بخشد. فورد در سال ۲۰۲۳ روی هم رفته درآمدی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد دلار داشته که ۱۱ درصد رُشد را نسبت به ۲۰۲۲ نشان می‌دهد، اما شاون فِین، رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو آمریکا معتقد است سهم مدیرعامل فورد از این درآمد، نباید به این اندازه باشد.

شاون می‌گوید با تاکید بر این موضوع، می‌گوید: همین چند ماه پیش بود که فارلی پیش رسانه ها شاکی بود از افزایش بی‌سابقه حقوق و مزایای UAW و می‌گفت با این وضع، شرکت مجبور به بازنگری در محل تولید محصولات خود خواهد شد، اما حال، مشکلی با افزایش ۲۶ درصدی حقوق و مزایای او که به ۲۶.۵ میلیون دلار در سال رسیده، ندارند!

بد نیست بدانید به دلایل امنیتی، هم مدیرعامل فورد، و هم رئیس هیات مدیره، یعنی بیل فورد مُجاز به استفاده از خطوط هوایی تجاری نیستند و با هواپیمای شخصی رفت و آمد می‌کنند. همین باعث شده تا فورد در سال ۲۰۲۳ متحمل هزینه ۶۱۱هزار و ۱۷۴ دلاری برای سفرهای جیم فارلی با هواپیمای شخصی شود، عددی که برای بیل فورد، ۷۳۲هزار و ۹۴۳ دلار اعلام شده است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که با تمام سر و صدای به راه افتاده بر سر حقوق و مزایای دریافتی مدیرعامل فورد، ۲۶.۵ میلیون دلاری که جیم فارلی در سال ۲۰۲۳ از فورد دریافت کرده حتی نزدیک به حقوق و مزایای دریافتی کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس نیست. کارلوس تاوارس سال ۲۰۲۳ روی هم رفته ۴۰ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده که ۵۱۸ برابر متوسط حقوق و مزایای سالانه در اتحاد خودرویی استلانتیس است.

انتهای پیام

نوشته حقوق و مزایای ۲۶.۵ میلیون دلاری مدیرعامل فورد، خبرساز شد اولین بار در khodrodaily.ir. پدیدار شد.

source