Wp Header Logo 7.png

کیا سال ۲۰۱۸ بود که از نسل دوم K9 به عنوان سدان بزرگ و پرچمدار خود، رونمایی کرد. این خودرو لوکس کره‌ای سال ۲۰۲۱ یک فیس‌لیفت ماژور را تجربه کرد و طی این سال‌ها، خیلی بی‌سروصدا به حضور در بازارهای هدف KIA، ادامه داده. اما با گذشت شش سال از معرفی، KIA تصمیم گرفته بار دیگر در آن بازنگری کند.

البته به گزارش خودرودیلی، این بازنگری محدود شده به طراحی مجدد جلوپنجره، سوار کردن آن بر روی رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی و اضافه کردن یک رنگ نوک‌مدادی بنام Pebble Gray به پالت رنگ‌های بدنه. برای کابین KIA K9 نیز در مدل ۲۰۲۴، پوشش و تریم جدید در نظر گرفته شده.

در KIA K9 جدید از تکنولوژی جدیدی بنام After Blow استفاده شده که نقش آن، خشک کردن بخاری است که در هنگام استفاده از سیستم تهویه ایجاد می‎شود. این تکنولوژی بعد از خاموش شدن موتور، به مدت ۱۰ دقیقه فعال می‌شود تا با خُشک کردن دریچه های تهویه، از ایجاد نم و بوی آن در دریچه ها جلوگیری کند.

لازم به ذکر است برای جلوگیری از تمام شده باتری، سنسوری برای این سیستم در نظر گرفته شده که در صورت کم بودن ظرفیت باتری، اجازه فعال شدن را به آن نمی‌دهد. در ضمن، زمانی که دمای بیرون، پایین است و یا سیستم تهویه برای مدت زمان طولانی، کار نکرده، این سیستم فعال نمی‌شود.

دیگر تغییرات KIA K9 در مدل ۲۰۲۴ شامل اضافه شدن ماساژور صندلی سرنشین کناری جلو، درگاه های شارژ USB-C در جلو و عقب و کپسول اطفاء حریق به لیست امکانات استاندارد این سدان فول‌سایز لوکس است. همچنین در تیپ های مجهز تر، مورادی که پیش‌تر به عنوان آپشن اضافی برای خودرو قابل سفارش بود به لیست امکانات استاندارد اضافه شده‌اند.

پرچمدار KIA Motors در مدل ۲۰۲۴ نیز با همان پیشرانه های قبل که عبارتند از ۳.۳ لیتری توربو و ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی V6، عرضه می‌شود. وضعیت انتقال قدرت نیز بسته به تیپ، می‌تواند RWD (دیفرانسیل-عقب) و یا AWD (محرک چهار چرخ) باشد. قیمت پایه مدل ۲۰۲۴ کیا K9 در کره جنوبی معادل ۴۳.۸۰۰ دلار است، عددی که برای مجهزترین مدل به ۶۴.۲۰۰ دلار می‌رسد.

عکس و تصاویر کابین ماشین لوکس کیا K9

عکس و تصاویر ماشین لوکس KIA K9

انتهای پیام

نوشته سدان بزرگ و لوکس کیا K9 چه مشخصاتی دارد؟ اولین بار در khodrodaily.ir. پدیدار شد.

source