Wp Header Logo 8.png

با پایان یافتن سه ماهه اول ۲۰۲۴، هلدینگ چری آمار فروش سه ماهه خود را به همراه فروش ماه مارس ۲۰۲۴ را ارائه کرد. طبق آمار، این گروه بزرگ خودروسازی چین که برندهای چری، جتور، آی‌کار و اکسید را برای بازار چین در دل خود دارد، در سومین ماه سال جدید میلادی موفق به فروش ۱۸۱.۵۸۵ خودرو شده که در مقایسه با ماه مارس سال ۲۰۲۳، نشان دهنده رُشد ۴۵.۳ درصدی است. فروش سه ماه نخست ۲۰۲۴ هلدینگ چری نیز ۵۲۹هزار و ۶۰۴ دستگاه اعلام شده، یعنی ۶۰.۳ درصد بیشتر از سه ماهه نخست ۲۰۲۳.

به گزارش خودرودیلی، ذکر این نکته ضروری است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۴، مجموع فروش خودروهای مبتنی بر انرژی های نو (الکتریکی یا پلاگین-هایبرید) هلدینگ چری ۶۰.۱۳۳ دستگاه بوده که ۱۲.۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. مجموع صادرات خودروهای این گروه نیز در مدت یاد شده، با رُشد ۴۰.۹ درصدی به ۲۵۳ هزار و ۴۱۸ دستگاه رسیده است.

همانطور که اشاره شد، آمار مذکور متعلق به کل گروه چری است اما اگر بخواهیم آمار را به تفکیک برند ها بررسی کنیم، فروش خودروهای برند چری در ماه مارس ۲۰۲۴ با یک رُشد ۴۰.۷ درصدی به ۱۱۶.۹۲۷ دستگاه رسیده. در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ نیز ۳۵۰هزار و ۳۱۴ دستگاه از خودروهای برند چری به فروش رسیده که ۵۷.۶ درصد بیشتر از سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ است.

برند اکسید چری که در کشورمان، با نام اکستریم شناخته می‌شود، ماه مارس ۲۰۲۴ فروش ۶.۶۵۳ دستگاهی داشته (۳ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۳) و فروش سه ماه اش برای ۲۰۲۴، عدد ۲۳.۴۹۳ دستگاه بوده که ۴۴.۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

برند جتور هم که خودروهای خانواده فیدلتی بهمن موتور را در بازار کشورمان دارد، ماه مارس ۳۵.۵۰۳ دستگاه و در از ابتدای ژانویه تا پایان ماه مارس، ۱۰۷.۴۷۶ دستگاه فروش داشته؛ این مقادیر به ترتیب رُشد ۸۲ درصدی فروش ماهانه و ۱۰۶.۹ درصدی فروش سه ماهه این برند هلدینگ چری را در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند.

در کنار اینها، چری یک برند مختص خودروهای الکتریکی، بنام iCAR نیز دارد که اولین محصولش، یعنی کراس‌اوور iCAR 03 یک ماه است در بازار چین عرضه شده و در همین مدت کوتاه، توانسته فروش ۵.۴۸۷ دستگاهی را در ماه مارس ۲۰۲۴ به ثبت برساند.

انتهای پیام

نوشته خودروسازی چری چین چقدر خودرو می‌فروشد؟ اولین بار در khodrodaily.ir. پدیدار شد.

source