Wp Header Logo 10.png

برند فورتینگ از زیرمجموعه های خودروسازی دانگ‌فنگ که خودروهایش توسط فردا موتورز و آرین پارس موتور در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شوند، امروز محصول جدیدی را به سبد تولیدات خود اضافه کرد که یک سدان بزرگ الکتریکی بنام Xinghai S7 است و قرار است از اوایل تابستان با قیمتی در محدوده ۱۸ تا ۲۷ هزار دلار در چین عرضه شود.

به گزارش خودرودیلی، با طول بدنه ای نزدیک به پنج متر، Xinghai S7 در رده سدان های متوسط تا بزرگ قرار می‌گیرد، البته با این تفاوت که ظاهر به مراتب مدرن‌تری از سدان های متوسط تا بزرگ مرسوم داشته، از پیکربندی اتاق فست‌بک بهره می‌برد. پیشرانه آن نیز از نوع تمام-الکتریکی است.

این پیشرانه ۲۱۵ اسب‌بخاری، توان تولید ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، از مجموعه باتری‌های لیتیم فسفات آهن با ظرفیت ۵۶.۸ کیلووات‌ساعت تغذیه می‌کند. با این پیکربندی، Xinghai S7 می‌تواند در کمتر از ۷ ثانیه از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر در ساعت دست یافته، در نهایت تا ۱۶۵ کیلومتر در ساعت، سرعت می‌گیرد.

بُرد پیمایش نیز با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، ۵۵۰ کیلومتر اعلام شده است. با برق شهری، شارژ کامل باتری ها ۹ ساعت و نیم زمان می‌برد اما طبق اعلام شرکت، با شارژر سریع می‌توان ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری ها را در کمتر از ۲۸ دقیقه شارژ کرد.

با Xinghai S7، فورتینگ رو در روی خودروهایی نظیر تسلا مدل ۳، شیائومی SU7 و بی‌وای‌دی سیل قرار می‌گیرد. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد آن در مقابل رقبا، چگونه خواهد بود. همانطور که اشاره شد، فورتینگ از برند های زیرمجموعه دانگ‌فنگ است که خودروهایش هم توسط فردا موتورز (SX5، T5 و سوبا M4)، و هم توسط آرین پارس موتور (لاماری) در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شوند.

فورتینگ از سال ۲۰۱۶ که اوج فروش خود را روی مرز ۲۶۰ هزار دستگاه در سال تجربه کرد، مُدام روند نزولی در فروش داشته به شکلی که فروش سال ۲۰۲۳ این برند، به تنها ۵۱.۴۷۹ دستگاه رسید. سدان الکتریکی Xinghai S7 با توجه به ویژگی‌های فنی و حرکتی خوب و سطح بالای امکانات، آن هم برای خودرویی که ۱۸ تا ۲۷ هزار دلار بسته به سطح تجهیزات، قیمت خواهد داشت، می‌تواند نقطه تغییر در روند فعالیت های شرکت و بازگشت فورتینگ به روزهای خوب باشد.

با این اوصاف، به نظر شما عرضه Xinghai S7 می‌تواند برای عرضه در بازار ایران نیز گزینه مناسبی باشد؟

انتهای پیام

source