Wp Header Logo 11.png

فورتینگ تاندر که همان مدل برقی لاماری ایما خودمان به حساب می‌آید، چند ماهی هست که در بازار چین عرضه شده. این خودرو جدید، پیش‌تر در تیپ های متنوعی که توان پیمایش ۴۳۰  یا ۶۳۰ کیلومتر با هر بار شارژ کامل را دارند، عرضه شده بود اما برای ۲۰۲۴، یک تیپ جدید نیز با پسوند ۴۱۰ به خانواده فورتینگ تاندر اضافه می‌شود که حُکم مدل پایه را برای این خانواده داشته، با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۱۰ کیلومتر را بپیماید.

لاماری برقی جدید، آمد؛ آغاز عرضه فورتینگ تاندر با قیمت و اسپِک پایین‌تر

به گزارش خودرودیلی، از نظر ظاهری، تفاوتی بین این تیپ جدید و دیگر تیپ‌های فورتینگ تاندر که با طراحی متمایز نمای جلو، چراغ‌های عقب و رکاب‌های جانبی از فورتینگ T5 Evo (یا همان لاماری ایما بنزینی) متمایز شده، ندارد.

البته ذکر این نکته ضروری است که مدل ۲۰۲۴ فورتینگ تاندر، صرف نظر از تیپ، با طراحی تجدید‌نظر شده در نمای جلو، جانبی و عقب که شامل کوچکتر شدن دریچه هوای پارامتریک جلوپنجره و طراحی دوباره مجموعه چراغ های عقب و زیر سپر عقب می‌شود، عرضه خواهد شد.

در کابین نیز تنها تغییر نسبت به لاماری ایمای خودمان را در چیدمان کنسول میانی شاهد هستیم که به واسطه حذف اهرم تعویض دنده و کنترلگرهای سیستم تهویه، متفاوت جلوه می‌کند.

لاماری برقی جدید، آمد؛ آغاز عرضه فورتینگ تاندر با قیمت و اسپِک پایین‌تر

فورتینگ تاندر تنها با یک پیشرانه الکتریکی که ۲۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد، عرضه می‌شود و تفاوت تیپ‌هایش، در پکیج باتری‌هاست و سطح امکانات. همانطور که اشاره شد، این خودرو پیش‌تر در تیپ‌هایی با توان پیمایش ۴۳۰ با باتری‌های ۵۷.۸ کیلووات‌ساعت و یا ۶۳۰ کیلومتر با باتری‌های ۸۵.۹ کیلووات‌ساعت عرضه شده بود.

در تیپ جدید Forthing Thunder 410+، نه‌تنها مجموعه باتری ها از نوع لیتیم فسفات آهن با ظرفیت کمتر (۴۹.۲۷ کیلووات‌ساعت) می‌باشد، بلکه خروجی موتور الکتریکی نیز به ۱۶۳ اسب‌بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر کاهش یافته است.

لاماری برقی جدید، آمد؛ آغاز عرضه فورتینگ تاندر با قیمت و اسپِک پایین‌تر

این پیشرانه ضعیف‌تر و ظرفیت کمتر باتری‌ها، باعث شده که Thunder 410+ قیمت به مراتب کمتری نسبت به تیپ های ۴۳۰ یا ۶۳۰ داشته باشد. طبق اعلام فورتینگ، Thunder 410+ در دو سطح تجهیزاتی که به ترتیب، برچسب قیمت ۹۹.۸۰۰ و ۱۰۹.۸۰۰ یوانی دارند (۱۳.۸۰۰ و ۱۵.۱۸۵ دلار)، عرضه می‌شود. برای مقایسه هم که شده، بد نیست بدانید شروع قیمت تیپ ۴۳۰ این خودرو از حدود ۱۴۰ هزار یوان و شروع قیمت تیپ ۶۳۰ از حدود ۱۹۰ هزار یوان است.

لاماری برقی جدید، آمد؛ آغاز عرضه فورتینگ تاندر با قیمت و اسپِک پایین‌تر

با این قیمت، Forthing Thunder 410+ دارای امکاناتی نظیر نمایشگر های ۱۰.۲۵ اینچ دوتایی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، آینه های برقی، تهویه اتوماتیک و نشانگرهای پشت فرمان و سانروف پانورامیک با آفتابگیر. نمونه مجهزتر آن با پسوند پلاس نیز از امکاناتی نظیر رینگ های ۱۷ اینچ، دید ۳۶۰ درجه، تاشو اتوماتیک و گرمکن آینه های جانبی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، سیستم صوتی پریمیوم و … است.

انتهای پیام

source